Om oss

En hembygdsförening som verkar i dåtid, nutid samt framtid för alla i bygden och dess närhet.

Husby-Sjutolfts Hembygdsförening bildades 2003. Medlemsantalet har sedan några år tillbaka ökat med 50% och vi är idag cirka 140 medlemmar i föreningen.

Alla är välkomna till Husby-Sjutolfts Hembygdsförening - Gammal och ung, nyinflyttad och boende sedan generationer, oberoende av religion, politisk åskådning eller nationalitet!

Vi jobbar aktivt för att skapa aktiviteter som tilltalar många olika intressen samt åldrar.
Exempel på aktivitet såsom pubkvällar, guidningar och utflykter i vår omgivning. Traditionsenliga aktiviteter som advents kaffe, julgransplundring samt midsommarfest.
Vi erbjuder även löpande aktiviteter som passar in i vardagen såsom Yoga, bokcirkel samt danskurser.

Vi finns även på Facebook!