I tisdags, 5/10 fick vi det roliga och hedrande beskedet att Horreds, Istorps och Öxnevalla Hembygdsförening utsetts till Årets kulturhistoriska förening i Sjuhärad. Ett stort tack till alla er som bidragit på olika sätt!

De sju Häradernas Kulturhistoriska Förening styrelses motivering:

Från: Irene Arvidsson Skickat: den 5 oktober 2021 10:59Till: Ingbrit Gunnarsson Ämne: Årets kulturhistoriska förening

Grattis!

Jag har glädjen att meddela att Horreds, Istorps och Öxnevallas hembygdsförening tilldelas utmärkelsen "Årets kulturhistoriska förening i Sjuhärad".

De Sju Häradernas kulturhistoriska förenings styrelse har efter överläggningar kommit fram till att er förening uppfyller kriterierna för utmärkelsen med nedanstående motivering.

Motivering: För ett förtjänstfullt arbete att göra kulturarvet känt och tillgängligt på många sätt på flera platser och för olika målgrupper och för ett stort engagemang att inspirera många att bevara och restaurera det gamla och samtidigt finna nya former för att utveckla kulturarvet i hembygden.

Representanter från vår styrelse vill överlämna utmärkelsen vid ett tillfälle som passar er förening på bästa sätt.

Vi håller kontakt om dag, plats och tid för överlämnandet.

Iréne Arvidsson

ordförande