Tänkte berätta lite om vad som är på gång i vår förening. Våren har äntligen kommit men inget är ändå riktigt sig likt pga. coronapandemin. Vi har naturligtvis fått förhålla oss till de restriktioner som gäller i samhället, vilket fått tillföljd att flera arrangemang ställts in.
Vad gäller målningen av Haralds och renoveringen av taken på Kärleken har vi dock för avsikt att påbörja detta arbete nu i maj. De som kommer att jobba med detta är Klas-Göran Börjessons måleri samt Firma Christer Serholt. Vår eget insats är ju förstås begränsad just nu, men vi har sysslat lite med vårbruk. Sått lin på Kärleken och plöjt upp en liten åker vid Kilastugan, som vi skall så i för att få en slåttervall fram till sommaren. (klicka på bilden för förstoring)

Horreds, Istorps och Öxnevalla Hembygdsförening

Skapad av: Lars-Göran Bengtsson (2020-05-02 15:07:44) Kontakta föreningen