Hyr stuga i Storstensjöbodarna

Upplev lugnet med endast naturens ljud. Närmaste skogsbilväg är belägen ca 1,5 km bort och närmaste fast bebyggelse ca 5 km.

Fäboden är belägen 7,5 mil västerut från Sundsvall. Tag väg 86 från E:14 och i Kovland tar du väg 320 mot Kälarne. I Loviken tar du av till höger på skogsbilväg och följer skyltningen 4,5 km.

Storstensjöbodarna har 4 stugor i varierande storlekar. Det finns ingen el men hygglig mobiltäckning. Hushållning skötes med gasol och ved.

Stuga 1 är utrustad med två enkelsängar, bord med stolar, kamin, kokplatta och lampa med gasol samt husgeråd.

Stuga 2 är utrustad med familjesäng med plats för tre personer, bord och bänkar, hörnskåp, kamin, gasollampa och husgeråd.

Stuga 3 är utrustad med familjesäng med plats för tre personer, bord och bänkar, hörnskåp, kamin, gasollampa och husgeråd.

Stuga 4 är utrustad med två familjesängar med plats för sex personer, bord och bänkar, hörnskåp, kamin, gasollampa och husgeråd.

Området är utrustat med tre utedass och vedbod. Utedasset som ses intill eldhus 1 är handikappanpassat.

För grupper som inte kan gå fäbodstigen till fäbodvallen kan föreningen efter överenskommelse hjälpa till med överfart med flotten.

Flotten ute på Storstensjön

Bild på en av stugorna

Interiör från ett av husen

Planerar ni att genomföra en privat bjudning i vacker natur så kan ni boka ett av våra två eldhus. Eldhus 1 är inrett med öppen eldstad med möjlighet till grillning, wokning och att koka mat. Gasollampa och med sittplats vid bord för 30 personer. Eldhus 2 är likadant men har plats vid bord för 50 personer.

Eldhus 1

Eldhus 2

Hyrpriser:

Hyra stuga kostar 400kr/dygn resp 2000 kr/vecka. Tillgång till eldhusen ingår.

Grupper kan hyra överfart över sjön för 100 kr/resa.

Hyra av båt utan motor 100 kr, med motor 200 kr.

Vill du hyra något av detta kontakta:

Lars Erik Wikholm på tel. 073-0316777 eller via Mail: [email protected]

Hyran kan betalas via bankgiro 360-4998 eller swish 1233615887