I år blir det en marknad istället för två.
2019 blir det en sockenmarknad istället för två som vi har haft i många år.
Så passa på den 29 juni och kom och se vad försäljarna dukar upp och fika vid hembygdsstugan.
I år kommer vi också att ha filmvisning i biblioteket i Klockaregårdens källare.

Bildgalleri
Via länken "Bildgalleri" i vänsterspalten kan ni gå in och kika lite på vad vi har för oss i föreningen. Har ni varit med på någon av våra aktiviteter och har bildmaterial så får ni gärna bidra.
Skicka bilderna till [email protected]

Det går framåt med Bygdeband
Det har kommit in lite fler bilder ur vårt stora bildarkiv på den nya databasen Bygdeband nu och vi jobbar vidare med att lägga in resten.
Gå gärna in och titta på Bygdeband. Det är ett stort material vi har att hantera så den kommer att fyllas på efterhand.

Om ni känner till någon av bilderna eller vet något om personer, byggnader eller vad för motiv bilderna har, är ni varmt välkomna att kontakta oss.

Vi efterlyser också bilder från våra trakter från 1950-, 60- och 70-talet för att kunna lägga in även dem. Även nutida, dokumenterande bilder är intressanta.

Sockenmarknader
Varje sommar arrangerar vi sockenmarknad i Högsrum. Är du intresserad av att vara med som försäljare kontaktar du Carin Svensson som är marknadsansvarig.

Samtliga kontaktuppgifter finns under fliken "kontakta oss".

Passa gärna på och tyck till om vår sida.

Tack!

Carin Svensson, webbansvarig.