Om oss

Kära Hembygdsvänner - Högsrumsbor och Fritidsboende Välkomna till Högsrums hembygdsförening. Delta gärna i våra aktiviteter och stöd föreningen genom att lösa medlemskort. De kan lösas på våra marknader, av medlemsombuden eller genom betalning direkt till vårt swishnummer: 123 373 7897. Skriv namn och adress så att vi kan leverera medlemskortet. Komplettera gärna med ett mail om du inte får rum med hela adressen.

Medlemsavgiften är 100 kr per person.

Det går också att kontakta någon av oss i styrelsen.

Medlemmar har rabatt till Ölands museum Himmelsberga och Kalmar Länsmuseum.

Högsrums hembygdsförening ingår i Sveriges hembygdsförbund.

Vårt fotoarkiv med bilder från förra seklets början är digitaliserat sedan några år och håller på att läggas in på Bygdeband. Arbetet pågår men det tar sin tid.
Vi tar gärna emot fler bilder från mitten och senare delen av 1900-talet men även dokumenterande bilder från nutid.

En hel del arbete läggs ned på underhåll och reparationer av våra väderkvarnar och övriga byggnader, men så är vi också stolta över att ha dem i gott skick. Vill du vara med i snickarlaget är du välkommen att höra av dej!

Vi har numera också en egen Youtube-kanal där man kan gå in och se filmer från förr.

På vår Facebook-sida kan ni följa lite av det som sker i föreningen.

Både YouTube och Facebook ligger länkade från hemsidans startsida.

Väl mött!

Styrelsen består av Agne Blomdin, Britt-Marie Håkansson, Gert Håkansson, Tina Jogmark, Tommy Jogmark, Carin Svensson, Eva Blomborg, Anders Carlsson, Peter Danielsson och Andreas Berninger.