Årets stämma fick hållas inomhus i vårt fina Wittbergska bulhus på grund av risk för regn. Där finns gott om plats därmed inga problem att hålla avstånd.

Ordförande Rune Melin hälsade oss hjärtligt välkomna och bjöd inledningsvis på en bit historia av en total nedstängning av Hemse samhälle 1901, när difteri härjade. Även nu är det restriktioner att följa och coronan är ej över ännu. Runes önskan är att vi alla ska ta vara på varandra och hålla avstånd.

Mötet öppnades och sedvanliga förhandlingar genomfördes. Ett möte som utmynnade i många bra funderingar, som togs upp under övriga frågor och som styrelsen sen kan jobba vidare med.

Som avslutning av stämman så passade Rune på att tacka Britta Wittberg för vårt fina bulhus, som hon och hennes framlidne make Jan Wittberg skänkt till Hemse Hembygdsförening. Britta i sin tur tackade för att hembygdsföreningen tagit så bra hand om bulhuset och änget.

Fikat vid denna årsstämma bestod av smörgåstårta, drickbart som Liselotte ErikssonKrusell ordnat, god fika och kaffe som Birgitta Skoggren ordnat. En god avslutning på en gemytlig årsstämma och solen sken på oss när vi for hem, härligt.

Liselotte ErikssonKrusell

Hemse hembygdsförening