Årets slåtter i vårt fina Högbyäng i Hemse blev lika bra som den brukar vara.

Vi var 26 stycken både yngre och äldre människor närvarande, som i det härliga vädret hade ett fint samarbete runt om i hela änget, för att få höet avslaget, räfsat, strängat och lastat på vagnarna. Alla var på gott humör och både vid arbete och vid våra pauser skrattades och pratades det, så gemytlig stämning. Klucku tei betyder fika på förmiddagen och vi fick kaffe och kaffebrödet hade Birgitta Skoggren och Annika Karlsson bakat, härligt gott. Dricke fanns också på plats, lika god som vanligt, det tackar vi Ingemar Hägg för. Efter fikat jobbade vi på ett par timmar till och då var allt bärgat , det var dags för lunch, som dagen till ära kom från Ica Hemse. Som efterrätt bjöd Birgitta på sin hembakta saffranspannkaka, så god.

Vi inom Hemse Hembygdsförening tackar även i år alla Ni som var med i hjälpen med slåttern, med sån god arbetslust och sån fin gemenskap, tack!

/ Liselotte

Hemse hembygdsförening