Den 16 augusti var det dags för vårt årsmöte och denna gång ägde det rum, med soligt o härligt väder i Högby äng. Ordförande Fredrik Melin hälsade oss välkomna och öppnade därmed mötet för oss 18 som var i änget. Mötet gick enligt dagordningen på ett godkänt och trevligt sätt, med verksamhetsberättelser, kassarapport, revisorernas berättelse som gav styrelsen ansvarsfrihet och en verksamhetsplan där vi inom hembygdsföreningen kommer att fortsätta värna om Hemses historia och vårt fina änge Högbyäng, där vi hoppas lite fler event kan äga rum under 2021.

Fredrik Melin blev avtackad från sin styrelsepost. Han är en person med "många bollar i luften" bland annat i SHC, Torgdagsgeneral, Knutpunkt Hemse och Hembygdsföreningen. En trevlig och idérik person som i sitt tacktal sade "det har varit trevligt att få vara med i en förening där ALLA är med för saken/engagemangets skull. Det har speglat diskussionerna på mötena vilket jag tycker varit väldigt roligt, det kommer jag ta med mig även framledes"

Nästa person som avtackades från sin styrelsepost var Göte Niklasson, som har varit aktiv i hembygdsföreningen och styrelsen sedan 2005. Göte är en kulturell och musikalisk person och har alltid ställt upp när det behövts ett par extra händer i olika projekt. Som tack fick vi ett innehållsrikt tal och det uppskattades av oss alla.
Som avslutning tackade mötesordförande oss alla för ett trevligt möte och Rune och Yvonne Melin passade också på att ge ängsansvarige Sune Johansson en klocka och som fick i uppdrag att med hjälp av "måndagsgänget" tillverka en stapel som denna klocka kan placeras i och pryda änget, detta tackar vi i styrelsen för. Birgitta Skoggren bjöd in oss i bulhuset, några stycken åt gången. Där inne stod smörgåstårtor som hon bakat, drickbart och kaffe.
En väldigt god avslutning på ett trevligt årsmöte, tack Birgitta.

// Liselotte ErikssonKrusell

Hemse hembygdsförening