Sedan flera år delar ju vi i Heimbygda ut priser för årets hembygdsförening och årets hembygdsbok och utöver det så delar våra kommittéer ut sina priser. Men vi vill uppmärksamma allt fantastiskt arbete som görs inom rörelsen ännu mer så från och med i år delar vi ut två nya priser!

Årets kulturarvsbärare
Priset delas ut av Heimbygdas styrelse till någon/några som på föredömligt vis verkat för att levandegöra och synliggöra det lokala kulturarvet. Priset delas ut i form av ett lokalt producerat konsthantverk i samband med Heimbygdas hembygdsgala. Här nominerar du.

Årets hembygdsinnovatör
Priset delas ut av Heimbygdas styrelse till någon/några som på föredömligt vis verkat för att utveckla, förnya och/eller förändra sin hembygd i Jämtland Härjedalen. Priset delas ut i form av ett lokalt producerat konsthantverk i samband med Heimbygdas hembygdsgala. Här nominerar du.

Och inte nog med det, Heimbygdas språkkommitté har även de instiftat Språkkommitténs pris för jamska och härjedalska. Här kan du läsa mer och här kan du nominera till dem.

Senast 30 juli ska nomineringarna vara inne.

Heimbygda, Jämtland Härjedalens Hembygdsförbund

Skapad av: Kristina Ernehed (2022-07-08 12:45:30) Kontakta föreningen