Heimbygda bjuder in till rådslag i din kommun!

Vad behövs för lokal utveckling på din plats och för att stärka och utveckla det ideella arbetet och civilsamhället, och vilken roll bör kulturarvet och hembygdsrörelsen ha i det? Det och mycket mer är Du varmt välkommen att diskutera när Heimbygda håller rådslag runt om i länet i höst. Det blir en kväll med diskussioner, gruppsamtal och såklart fika! Varmt välkommen till den som passar dig bäst!

OBS: Träffarna är öppna för alla intresserade men föranmälan krävs, så att vi vet hur mycket fika vi ska ordna J

Lyransgården i Fåker 26 september kl 18-21anmälan senast 22 sep

Hembygdsgården i Torsäng, 3 oktober kl 18-21 anmälan senast 29 sep

Ljungalid i Ljungdalen, 16 oktober kl 18-21 anmälan senast 12 okt

Undersåkers hembygdsgård 17 oktober kl 18-21 anmälan senast 13 okt

Hotell Hammarstrand, 22 oktober kl 18-21 sista anmälningsdag 18 okt

Fornminnesparken i Funäsdalen 7 november 18-21anmälan senast 3 nov

Folkets hus i Strömsund 12 november kl 18-21anmälan senast 8 nov

Pelarsalen/Aulan i Föllinge 14 november kl 18-21anmälan senast 10 nov

Träffarna inleds med en matig macka 18.00, själva rådslaget börjar 18.30 med fikapaus runt 20.00.

Anmälan görs antingen här eller till [email protected]

Frågor: [email protected] eller 076-16 46 158

Mer info om varje träff hittar du på vår facebooksida: www.facebook.com/heimbygdajamtlandharjedalen

Bakgrund: Under hösten genomför Heimbygda rådslag i länets alla kommuner för att samla inspel kring vad som krävs för en hållbar utveckling, lokalt som regionalt. Rådslagen är ett av projekten som genomförs under arbetet med att revidera den regionala utvecklingsstrategin, vårt högsta politiska styrdokument (mer info finns på hemsidan för Region Jämtland Härjedalen)

Med anledning av detta genomförs en rad workshops och träffar runt om i länet, där Heimbygdas fokus är att samla in perspektiven från hembygdsrörelsen och civilsamhället.

Projektet finansieras av Region Jämtland Härjedalen.

Heimbygda, Jämtland Härjedalens Hembygdsförbund

Skapad av: Kristina Ernehed (2019-09-16 07:49:18) Kontakta föreningen