Nu har vi i Heimbygda landat och hämtat oss efter en en intensiv och fantastisk helg med riksstämman! Tre dagar fyllda av spännande möten, resor, föredrag, underhållning, kulturarv och årsmötesförhandlingar. Här hittar du massor av bilder från dagarna.

Som körsbär på grädden på tårtan så gick dessutom utmärkelsen Årets Hembygdsförening återigen till länet då Sundsjö Hembygdsförening fick priset för sitt arbete under skogsbränderna 2018. Så här lyder juryns motivering: För viktiga och berömvärda insatser i samband med skogsbranden i Bräcke sommaren 2018. I en tid av kris visade föreningen prov på ansvarstagande, laganda och handlingskraft. Med sin breda verksamhet är föreningen viktig för den lokala gemenskapen. Genom att aktivt vända sig till nyinflyttade och ungdomar, visar föreningen att man lever efter hembygdsrörelsens vision om en levande hembygd öppen för alla.

Och här kan du se inslaget från SVT.

Heimbygda, Jämtland Härjedalens Hembygdsförbund

Skapad av: Kristina Ernehed (2019-06-12 10:40:31) Kontakta föreningen