Ordföranden har ordet

Onsdag den 28/4 fick jag det glädjande beskedet att Heimbygdas styrelse har nominerat Hede hembygdsföening till länets hembygdsförening 2021. Det var Trine Amundsen, Heimbygdas ordförande, som ringde och berättade det. Ni förstår väl att jag blev väldigt glad?! När hon sedan berättade att Heimbygdas styrelse i sin tur nominerat Hede hembygdsförening till Sveriges  hembygdsförening 2021, så blev jag ännu gladare som ni säkert förstår. Att vi dessutom är en av sex hembygdsföreningar som är nominerade att bli Sveriges hembygdsförening 2021, av över 2000 hembygdsföreningar, det är ju helt fantastiskt! Jag är helt överväldigad!

Att medlemsantalet ständigt har ökat de senaste åren och att vi i skrivandets stund har över 600 medlemmar är ju naturligtvis en bidragande orsak till att vi nu är nominerade, men även och framförallt för allt ideellt engagemang som ni bidrar med, det är ju helt outstanding!  Ni värnar vår vackra hembygdsgård på olika sätt, både genom ert medlemskap, gåvor och ert engagemang! Fortsätt med det!

Inte svårt att vara ordförande i en sådan förening!

Från djupet av mitt hjärta; TACK

Barbro Nässelqvist

Hede Hembygdsförening