Då corona epidemin ställde till det för föreningar, genom uteblivna aktiviteter och därmed uteblivna inkomster, fick föreningarna möjlighet att från Sparbanksstiftelsen söka bidrag för detta.
För vår del innebar inställd midsommarfest ett bortfall på c:a 15 000  kronor. Dessutom har  Bjärklundagården varit uthyrd endast en gång under innevarande år. Även detta innebär inkomstbortfall för föreningen.

För att kompensera oss för dessa uteblivna inkomster begärde vi att från Sparbanksstiftelsen erhålla ett bidrag om 25 000 kronor. Denna begäran tillstyrktes av stiftelsen och vi har även fått beloppet utbetalt.

Vi riktar ett stort tack till Sparbanksstiftelsen för bidraget. Det kommer väl till pass. Det är ju viktigt att  även sådana här bidrag  kommer landsbygden till del.

Tack från styrelsen för Härlunda-Bjärka Hembygdsförening

Sparbanksstiftelsen Skaraborg