Nu har vi påbörjat resan mot vårt nya museum. Vi har fått ett muntligt besked av kommunen på att vi ska få lokaler i Annelundsskolan när nuvarande verksamhet flyttar om några år.

Vad är du intresserad av?

Vi har redan några arbetsgrupper; textil, böcker och slaget vid Lund utöver skolmuseet.
Om du vill ansluta till befintliga arbetsgrupper eller starta en ny är du mer än välkommen. Du kanske har kunskap inom något speciellt område och kan svara på frågor om tex gamla verktyg, eller vill du vara med och planera och bygga upp en utställning.
Du kan göra små eller stora insatser.

Textil – Böcker – Slaget vid Lund – Skola – Kävlinge industrihistoria – Hushåll – Verktyg, hantverk, jordbruk – 40-tal …
Vad intresserar dig? Vad vill du se i det nya museet?
Nu ska vi titta på vad vi har i förråden och börja planera utställningar till det nya museet, kom och titta in i ”skattkammaren”.

Hör av dig till [email protected] med vilket kunskapsområde du har och vilken uppgift du kan tänka dig att arbeta med eller om du har någon fråga. Det går också att skicka brev till Harjagers härads fornminnes- och hembygdsförening, Annelundsgatan 6, 244 30 KÄVLINGE.

Museikommittén

Harjagers härads Fornminnes- och Hembygdsförening