”Vikingatåg, offerriter och korsriddare, berättelsen om Årsta slott från Forntiden fram till i dag ”.

Författaren, Gillets Irene Kimanius, vandrar runt vid Årsta slott och berättar om slottets historia genom seklerna.
Efter vandringen som ta cirka en timme blir det boksignering ute på gården framför slottet.

För att kunna genomföra detta på ett säkert sätt finns bara ett fåtal platser till varje vandring. Anmälan sker genom mail till [email protected] . Skriv namn på deltagare samt vilket datum och tid ni vill komma.

Irene Kimanius som även är utbildad vandringsledare i Friluftsfrämjandet har genomför många säkra vandringar under året. Vi tar inte i hand när vi träffas, utan hälsar med en glad vinkning. Vi håller distans under hela vandringen, även under boksigneringen som sker ute på gårdsplanen efter vandringen. Skulle någon känna sig dålig stannar man hemma och tar hand om sig.
Hjärtligt välkomna att anmäla er till en spännande dag i friska luften med berättelser om riddare, plundringståg och entreprenörer som levt i och vid Årsta slott. Ta på varma kläder efter väder.

Se även:

Mötesplats på grusplanen vid Årsta slottet entré, datum för vandringarna är:

Tisdag 8 december, förmiddag 10-11 och eftermiddag 13-14

Onsdag 9 december, förmiddag 10-11 och eftermiddag 13-14