Hembygdsföreningen har bildat en kommitté som arbetar för att skapa ett industrimuseum vid Skogens kol. Vi har fått 30 000 kr i startbidrag från Sparbanksstiftelsen Nya för projektledningen. Vi har tagit vara på det material som fanns kvar på Skogens kols kontor samt besökt olika arkiv för att hitta bakgrundsmaterial. Vi har läst in oss på en hel del material men nu skulle vi vilja ha ert bidrag! Du som har något att berätta om Skogens kol och livet på Sibo är välkommen till en andra träff på Lövlundsskolan tisdag den 14/3 kl 18.00. Vi är även intresserade av bilder, föremål och dokument från Skogens kol så hör gärna av dig om du har något att visa. Vi riktar i första hand in oss på tiden före 1960. Välkommen att höra av dig!

Hanebo Hembygdsförening

Skapad av: Eva Hildebrand (2023-01-10 11:17:40) Kontakta föreningen