Industrisamhället som försvann – Lerkrogen
Söndag 13 november 13.30

Flera av våra stadsdelar var för inte länge sedan utpräglade industrisamhällen.  Först när man börjar bläddra bland alla våra bilder och går igenom våra skrifter inser man vilken otrolig mängd industrier stora och små, som fanns i Hägersten. Och vilken fantastisk förändring som skett på kort tid. Birgitta Biesheuvel berättar och visar bilder.

Vi finns på Telefonplans bibliotek på söndag 23 oktober kl 11–15
Välkommen att ”bläddra” i vårt digitala bildarkiv:

• Midsommarkransen
  • Bebyggelse i en förort
  • Brännkyrka socknen som blev 51 stadsdelar
  • MACK en svensk uppfinning
  • våra årsskrifter finns till försäljning.

Industrisamhället som försvann – Aspuddens bibliotek
Onsdag  19 oktober 19.00

Flera av våra stadsdelar var för inte länge sedan utpräglade industrisamhällen.  Först när man börjar bläddra bland alla våra bilder och går igenom våra skrifter inser man vilken otrolig mängd industrier stora och små, som fanns i Hägersten. Och vilken fantastisk förändring som skett på kort tid- Birgitta Biesheuvel berättar och visar bilder.
Upprepas på Lerkrogen den 13 november kl 13.30.

Hägerstens Hembygdsförening

Skapad av: Hägerstens Hembygdsförening (2016-10-19 14:11:49) Kontakta föreningen
Ändrad av: Hägerstens Hembygdsförening (2016-10-24 14:05:32) Kontakta föreningen