Om oss

Hembygdsföreningen i Hagby bildades 1986. Ursprunget var en studiecirkel i Hagby som resulterade i skriften Hagby socken. Föreningen har sedan starten haft en livlig verksamhet som engagerat många Redan efter första året hade föreningen 116 medlemmar. När detta skrivs, 2018, har föreningen 80 medlemmar.

Föreningen bjuder varje år in på olika evenemang, som kulturvandringar, cykelutflykter, midsommarfirande och föreläsningar. Varje år har vi också "Hagbydagen" i början av augusti. Efter högmässan samlas människor för att umgås, köpa lokala produkter, se utställningar och höra föredrag. Fokus ligger på bygdens kultur och historia.

Du hittar också information om föreningens aktiviteter på dess facebooksida. Om du gillar den kan du hela tiden se till att få nyheter om vad som händer.

 c/o Tibbing. Hagby-Focksta 6, 755 78 VÄNGE
 Hagby 248, 755 78 Vänge