Om oss

Välkommen till Gunnarskogs hembygdsförening med hembygdsgård mitt i Gunnarskog Stommen.

På hembygdsgården finns ett tiotal byggnader med historisk anknytning till bygden. De flesta av byggnaderna används flitigt under säsongen som grund i ett digert program. Här finns också den mycket gamla runstenen från Skramle numer till beskådande. Stenen med inskription daterad till 5-600 talet hittades vid utgrävningar av en äldre bosättning vid sjön Gunnern 1 km söder om hembygdsgården.

Du som behöver lokal till födelsedag, barnkalas eller annat firande, hör av dig till hembygdsföreningens uthyrningsansvarige Jan Berggren tel: 070:3607220. Vi har storstugan eller logen som vi hyr ut allt efter era önskemål.