Grums hembygdsförening hälsar alla intresserade välkomna att ta del av vår hemsida. Vi berättar om vad som sker på hembygdsgården, vad hembygdsföreningen publicerar och vilka sevärdheter som finns i Grums socken. Det finns oerhört mycket intressant att berätta om och hemsidan uppdateras allteftersom.

Under Aktiviteter finns programmet för året och en karta över var Grums hembygdsgård ligger, uppe vid Långsjön. Normalt träffas vi uppe på hembygdsgården. I början av hösten brukar vi ha en "torpvandring" och besöka någon intressant trakt och berätta och diskutera vad som har hänt på den här platsen. Ibland åker vi ut utanför Grums sockens gränser och ibland är vi på hemmaplan.

När höstmörkret börjar komma så har vi Kura skymning vid hembygdsgården och berättar historier, visar gamla bilder och värmer oss vid brasan.

Den som vill veta lite mer om Grums rekommenderas att ta del av alla våra småskrifter. Vi skriver gärna ut ett ex och lägger in i en mapp.

Grums Hembygdsförening

Skapad av: (2015-05-01 15:14:41) Kontakta föreningen