Innanför det vackra omslaget med ett arbetsbi på en äppelblomma, finns en lång rad intressanta artiklar, alla med Gotlandstema.

Ett porträtt av Naemi Eriksson, som skulle fyllt 100 år i år, om gotländska äpplen och mullbär, om Snäckbussens historia och om legendariska Murarn på Sudret, till exempel. Här kan man läsa om utvecklingsbolagen, som är fler än i någon annan kommun, om vattenfrågor och fiskets historia på Gotland. Om det stora intresset för biodling på Sudret, hur Tjelvars grav grävdes fram och om souvenirer på ön. Och mycket mer, som om Gammelgarn, årets socken. Eftersom det råder pandemi kan vi tyvärr inte anordna några boksläpp i år.

Årets Från Gutabygd kostar 125 kronor. Ni bestämmer själva vilket pris ni vill sälja boken vidare för. Hämta valfritt antal böcker i Gotlands Museums reception, (Strandgatan 14), öppet mån-fre kl.10-15. Eller hemma hos Kjellåke Nordström, (Myrstigen 26), tel. 073-627 59 27.Ingen förbokning krävs. Förbundet skickar sedan en faktura.

Väl bekomme! Vi hoppas många kommer att köpa boken så att vi kan ge ut en ny nästa år!

Annika Melin
Ordförande redaktionskommittén