Bygdevandringar

Allt sedan starten har Gåsinge-Dillnäs hembygdsförening anordnat s k bygdevandringar under augusti och september. Att kalla dessa för "vandringar" är väl en sanning med modifikation, då de flesta företas med bil, ofta dock med en åtföljande promenad till den aktuella platsen.

Bygdevandringarna har blivit mycket populära då de gett såväl gamla sockenbor som nyinflyttade och sommartorpare möjlighet att träffas och få vidgad kunskap om vår bygd. Aktuell samlingsplats, datum och mål för respektive bygdevandring meddelas på affischer i omgivningen, under aktiviteter här på vår hemsida och på vår facebook-sida, följ länk här.

Under en lång följd av år har Sive Karlsson, Sjöåsa, förberett och lett bygdevandringar till intressanta platser. Sedan 2017 är det Kerstin och Bengt Landin som planerat vandringarna.

Beskrivning: Bygdevandring 20 augusti 1994
Utsikt över Klämmingen från berget ovanför
Marieberg. Sive Karlsson berättar.

Gåsinge Dillnäs Hembygdsförening

Skapad av: (2012-12-20 12:10:55) Kontakta föreningen
Ändrad av: Gåsinge Dillnäs Hembygdsförening (2021-01-11 18:47:10) Kontakta föreningen