Sockenfilm: Gåsinge-Dillnäs hembygdsförening - Vår hembygd

Under 2013 lät föreningen digitalisera delar av de gamla sockenfilmerna. Denna DVD, döpt till "Gåsinge-Dillnäs hembygdsförening - Vår hembygd", är till salu vid de flesta av våra evenemang.

Priset är 120 kr/st + ev. porto.
Är du intresserad av att köpa den så hör av dig:

År 1952 upphörde Gåsinge-Dillnäs som egen kommun för att därefter ingå i Daga kommun. Det sista sammanträdet finns dokumenterat i den sockenfilm som inspelades detta år. Dessutom finns livet i bygden skildrat inom ett flertal områden. Här återges bl a skördearbete, idrott, fester, gärdesgårds- täppning, skolor och kyrklig verksamhet. Man får se den tidens ortsbor, många av dem sedan länge bortgångna, i verksamhet. Förutom direkt ljudupptagning kommenteras filmen av olika sockenbor.

Gåsinge Dillnäs Hembygdsförening

Skapad av: (2012-12-20 11:38:00) Kontakta föreningen
Ändrad av: Gåsinge Dillnäs Hembygdsförening (2020-07-12 10:29:35) Kontakta föreningen