Landsbygdsrådet

Kommunala Landsbygdsrådet är ett organ för dialog och ömsesidig information mellan Trollhättans Stad och företrädare för Trollhättan kommuns landsbygd och mindre tätorter.

Landsbygdsrådet ska förstärka inflytandet i landsbygdsutvecklingsfrågor och verka för att dessa frågor beaktas i nämnder och förvaltningar i Trollhättans Stad.

Landsbygdsrådet består av sju geografiska områden som representeras i rådet. Områdena är Norra Björke, Lagmansered, Gärdhem/Velanda, Sjuntorp/Fors/Rommele, Edsvid, Upphärad och Väne-Åsaka.

Vi från Gärdhems Hembygdsförening har fått till uppgift att representera området Gärdhem/Velanda och tar tacksamt emot åsikter och tankar ifrån våra invånare, vi har nu skapat en flik här på hemsidan och kommer att uppdatera ifrån möten osv.

Länk till sidan på kommunens hemsida: Landsbygdsrådet

Gärdhems Hembygdsförening

Skapad av: Nina Granlund (2022-10-17 10:08:32) Kontakta föreningen