Starka röster i Varberg är nominerad till årets hembygdsbok i Sverige!

Årets hembygdsbok är en rikstävling arrangerad av Sveriges Hembygdsförbund. Syftet är att uppmärksamma lokalhistoriska böcker utgivna av, eller i samarbete med, en hembygdsförening.
Riksorganisationens jury utser vinnaren som senare presenteras vid ett evenemang under hösten 2021. Det sker i samband med ett seminarium kring skrivande i den vinnande bokens ”hembygdsdistrikt”.

Priset, förutom äran och diplom, är en prissumma på 10 000 kr. Det första priset delades ut 2011. Halland har deltagit sedan dess, men inte ännu tilldelats priset. Vi håller tummarna för i år!

"Starka röster i Varberg" var ju 2020 års medlemsbok. Ni som ännu inte haft möjlighet att hämta den kan göra det i receptionen på Folkets hus. Den finns också att köpa på Akademibokhandeln (Göranssons bokhandel), eller på diverse bokhandlar på nätet.

Läs mer om tidigare pristagare på Hallands distrikts hemsida eller på riksnivå SHF:s hemsida:            Mer om årsböcker

Lyssna på ett inslag från Sveriges radio (9 april 2021):  p4 Halland

Starka röster i Varberg

Författare: Eva Berntsson Melin, Agneta Boqvist, Berit Ganmyr, Eva Lilja, Anna-Lena Nilsson, Ulrika Selander Losman Formgivare: Stefan Gustafsson Format: Inbunden ISBN: 9789198566420 Språk: Svenska Antal sidor: 160 Utgivningsdatum: 2020-09-24 Förlag: Utblick Media