Årets gökotta inte som vanligt.

Traditionen att kl 07:00 samlas vid Morarnas brygga är bruten. Tiden var densamma, men det var också allt. Skälåker holme, även kallad Ljunglövs holme för säkerhets skull, badade i morgonsolen. Skälåkersviken låg spegelblank, en bofink gjorde vad den kunde för att bryta tystnaden. Den fick hjälp av några svagare fågelstämmor bland lövverken. En helt underbar morgon. Jag promenerade tyst och stilla utåt östra udden, fick snart sällskap med Annika och hennes hund. På återvägen mötte vi Matte. Tilsammans satte vi oss vid grillplatsen och intog vår frukost. Klockan 8 kom Lars. Då blev vi alla fall fyra. Men någon gök hörde vi inte. Inte i år heller. Det var det enda, och klockslaget, som påminde om tidigare gökottor.

Gålö Gärsar Hembygdsförening

Skapad av: Mauritz Henriksson (2022-05-26 15:35:26) Kontakta föreningen