Fornstigen

Fornstigen på Gålö. Invigdes 2011 och har sedan dess besökts av många vandrare.                Den utgår från en plats strax intill Gålö Gärsars Hembygdsgård, Morarna. Utefter stigen finns skyltar som berättar om forna tiders aktiviteter vid platser man passerar. Motsvarande skyltar finns också  samlade vid startplatsen intill det gamla stenbrottet.

Här nedan kan Du titta på en kort video, eller se några bilder fotograferade på olika platser utefter vår Fornstig.

Entrén till Fornstigen nordväst om gården Morarna

Image

En del tallar på högre höjd har tagit sin egen form.

Från högsta punkten på Kasbergets topp har man god utsikt. På bilden kan man se Brandbegen och handens C

Beskrivning: Brandbergen i fjärran, sett från Kasbergets topp. Fotograf: Mauritz H

Beskrivning:  Fornstigen, terrängen varierar. Fotograf: Mauritz H

Image