Hembygdsföreningen firade under söndagen Kulturarvsdagen med Öppet hus, då besökarna fick gå runt och titta in i alla byggnader i Hembygdsparken. De blev bjudna på fika och barnen fick godis i  gammaldags strutar. Miniloppis var anordnat i Saluboden.

Årets kulturvandring gick som förra året till Brunnshotellet med omgivningar under sakkunnig ledning av Eva Klangbeck.

Ett tack framförs här till de som medverkade i den lyckade kulturarvsdagen och till alla besökande för visat intresse./ BH-HS

ImageGammalt vykort från Sunhultsbrunn med intressant text från 1903. T.h. Nya hotellet - idag Sunhults gästgiveri. Texten lyder: "Hvarför plågas af värk och krankhet, då allt kan botas här? Kom hit och se detta härliga land, beder Theodor".
Hembygdsgården med livlig aktivitet sommaren 2022

Frinnaryds Hembygdsförening

Skapad av: Frinnaryds Hembygdsförening (2022-09-12 16:40:54) Kontakta föreningen
Ändrad av: Frinnaryds Hembygdsförening (2022-09-14 18:58:55) Kontakta föreningen