Den traditionella loppmarknaden genomfördes planenligt den 2 juli. Det regnade under lördagsnatten men när marknaden började klockan 8 var det lyckligtvis uppehåll.

Ordf. Bosse Hörlenius skriver följande sammanfattning:

"Kl. 08.00 på lördagsmorgonen var Hembygdsparken fylld av prylar och cirka 500 köpsugna besökare. Dessa mottogs av ett fyrtiotal volontärer, säljare och köksansvariga. Lyckligtvis kom inget regn under marknaden utan försäljningen kunde pågå under drygt två timmar med ett bra netto till föreningen. Mycket beroende på det nedlagda stora arbetet med förberedelser och genomförande som medlemmarna svarat för".

Här riktas därför ett varmt och välförtjänt tack till alla som på olika sätt har medverkat till loppmarknadens lyckade genomförande. Nu gäller efterarbete och så småningom kraftsamling i lugn och ro inför nästa års marknad.  För kommande program under sommaren och hösten se under Aktiviteter på menyn. /HS

Tre bilder från Loppmarknaden 2 juli 2022. Foto Gerd och Claes Jakobsson

Frinnaryds Hembygdsförening

Skapad av: Frinnaryds Hembygdsförening (2022-07-03 08:28:03) Kontakta föreningen