Röjning och räfsning i Hembygdsparken genomfördes  torsdagen den 11 april. Vädret var lämpligt för utearbete men en aning kyligt.

Gärdsgården på framsidan har nu renoverats och ger på besökaren ett mycket tilltalande intryck.

Dagen efter röjningsarbetet, d.v.s. den 12 april, fick Hembygdsgården besök av ett antal elever från Sunhults skola. De guidades av Elisabeth Ganestål och Hans-Åke Björklund som visade en del av Hembygdsföreningens gamla föremål. Barnen var intresserade och hade säkert en hel del att samtala om och förmedla när de återvände till skolan. Som gåva fick de också två av Henry Sjöstrands  tidigare böcker.

Magnus Ljunggren och Harald Runnestad räfsar skräp i Hembygdsparken

Från skolbesöket 12 april

Den nyrenoverade gärdsgården på framsidan

Frinnaryds Hembygdsförening