• Tisdag 7 februari kl 13:00. Stockholms stadsmuseum, Ryssgården (Slussen), Stockholm. Guidad visning av STADSMUSEETS GULDKORN. Max 25 personer. Samling i entrén till museet.
  • Tisdag 4 april kl 18:00. Biblioteket Ekerö C. ÅRSMÖTE. Kl 19:00 PRINSESSANS GRAV I BADELUNDA - Kent Andersson, docent i arkeologi och författare till en rad populärvetenskapliga böcker om bl.a. järnåldern, berättar om spännande historiska fakta.
  • Lördag 6 maj RUNSTENSVANDRING till några av ”våra runstenar”.
  • maj (preliminärt)    Utflykt till HÅGAHÖGEN OCH FORNBORGEN PREDIKSTOLEN i Uppsala med guide.
  • juni (preliminärt)    Vandring på RIDDARHOLMEN och guidning i RIDDARHOLMSKYRKAN.

Se vidare information under rubriken aktiviteter. För vissa aktiviteter fastställs datum senare.

Fornminnessällskapet på Mälaröarna

Skapad av: Ragnar Carlson (2023-02-10 08:10:38) Kontakta föreningen