Om oss

Fläckebo hembygdsförening bildades 1913 och är den äldsta på landsbygden i länet. Den första sammankomsten ägde rum i Hagaberg den 3 april 1913. 30 personer deltog i detta första möte. Föreningens syfte var att skapa trivsel och gemenskap i byn. Under mötena som ägde rum två gånger per månad sjöng man och läste högt. Under 1930-talet började medlemmarna i föreningen att bygga upp hembygdsgården på Granudden i Fläckebo.

Idag är vi fortfarande en levande förening med ca 200 medlemmar i alla åldrar. Under året anordnar vi aktiviteter av olika slag. Följ oss gärna på Facebook, där finns alltid den mest aktuella informationen. Sök efter Fläckebo Hembygdsförening på Facebook eller klicka på ikonen till höger.

Vi välkomnar alltid nya medlemmar!
Bli medlem genom att betala 100kr/pers eller 150 kr/familj på bg 5234-2060