Midsommar 2023
I år började en ny tradition med att vi klädde midsommarstången dagen innan, på torsdagen. Ni som var där på midsommarafton förstår nog varför, det var otroligt mycket folk. Att resa en midsommarstång måste vara säkert.
Naturligtvis hade vi också vackert väder med sol från en i stort sett klarblå himmel. Det serverades kaffe, kaffebröd och våra frasvåfflor med sylt och grädde i caféet. Korv med tillbehör från korvvagnen. Ett barnlotteri, sockervadd, fiskdamm, ponnyridning och skytte med långa köer hela tiden.
Från scenen underhöll Claes och Sören med ringlekar och allsångsmusik. Jag uppskattade att det var fyra ringar runt midsommarstången som mest.
I Lisselbystugan satt Lewin och spelade på sin luta för alla som kom in.
Ett stort tack till alla som bidrog till att midsommarfesten blev så lyckad. Ni som kom dit, alla som ställde upp och hjälpte till vid de olika aktiviteterna.
Coop Stenhamra som sponsrade med färskvaror till caféet,
Jonas Bjurberg som skänkte sitt jakthorn så vi även i fortsättningen traditionellt kan blåsa in höstmarknaden.
Harry Vresic som skänkte caféeskyltar.
För att bevara den här traditionen med midsommar och andra aktiviteter behöver vi hjälp – kontakta oss på – faringsohembygd@gmail,com
Vid pennan
Ann-Christin Forslöf