Vi i styrelsen välkomnar varmt dina idéer och ditt engagemang runt Föra socken.

År 2021 firade vi 70-årsjubileum med öppna tisdagskvällar i hembygdsgården. Just tisdagskvällar har vi sedan dess fortsatt med, men i det stora utbudet under den öländska sommaren landade vi år 2023 i en musikkväll vid hembygdsgården och en berättarkväll ute i socknen. År 2023 har eldsjälar i hembygdsföreningen röjt fram pumphuset till Föralinjen så den tisdagskvällen samlades vi i Lofta för att höra berättelsen om Föralinjen och fika. Vi är oerhört glada och tacksamma att så många har kommit . På vår YouTubekanal: Föra hembygdsförening finns korta filmer från flera kvällar. Men den härliga stämningen och glädjen att kunna träffas kan inte alltid fångas på film.

Medlemsavgiften för år 2024 är 100 kronor. Du är varmt välkommen att betala din medlemsavgift via swish till 123 149 7908 Föra Hembygdsförening eller via bankgiro till 5379-4988 . OBS skriv Ditt namn och även Ditt byombuds namn. Tack!

Vid vår hembygdsgård finns en fin informationstavla, i en brevlåda finns en plastad folder du kan låna vid egna besök i parken och foldrar med sommarens program.

Varmt Välkommen att göra egna besök i parken som också erbjuder grillplats och liten lekplats och QR-koder med guidning.

I Föra samarbetar föreningarna på många sätt. Bland annat har vi en gemensam hemsida i socknen som du hittar på: https://www.forasocken.se/

 Sjöstrands väg 2 387 96 Köpingsvik
 Lundarnagatan 36 Föra, 387 91 Borgholm