Boken säljs på flera adresser på Lilla Essingen: ICA Essingen, Lilla Mamsen konditori, Broapoteket.
Stora Essingen: Josef Kassars frisersalong.
Boken har fått ett mycket positivt mottagande:
"En fantastisk/härlig bok", "Ett beundransvärt arbete", "Kommer att ge denna fina bok till mina vänner". "Gratulerar till detta praktverk". Boken rekommenderad i DN.

Vår nya bok utgår från texter i gamla boken – redigerade för att bli aktuellare.
Dessutom tillkommer ett mycket stort antal nya kapitel med rubriker som helt saknats i den gamla upplagan.
Läs om Båttrafiken, Sommarön 1905, Electrolux, Primus, Skolorna, Idrotten, Uplandskubben, Ölkaféer, Biografen, Butikerna under 80 år mm, mm.
Drygt 300 fullmatade sidor med runt 450 illustrationer.

Så vänta inte - köp den i några av butikerna på våra öar. Till dig själv eller som present/julklapp.

Boken kan även beställas dels här på vår hemsida, dels på vår Facebooksida för hemsändning till en kostnad av 320:- inkl porto.

Boken säljs på flera adresser på Essingeöarna:
Lilla Essingen: ICA Essingen, Lilla Mamsen konditori, Broapoteket samt Papas Deli.
Stora Essingen: Frisören Josef Kassar samt Books and Flowers.

Cirkapris 295:-

Det blev två småmysiga eftermiddagar utanför ica. Totalt sålde vi ett 15-tal böcker.
Och så fick vi tillfälle att ge bort en Lillanbok till Lillans riktiga gamling, Gunborg Hancock, som i våras fyllde 108 år – se bild. Om Gunborg berättas helt kort i inledningen av Stig Larssons förord till Lillanboken (sid 2), men också i Stigs bok “Folk på ön”.

Nya bokens omslag nedan samt Gunborg 108 år! Klicka på bilden så framträder bilderna i större storlek!

nya Lillanboken
baksidan

Essingeöarnas Hembygdsförening

Skapad av: (2016-02-06 11:01:20) Kontakta föreningen