Om oss

Vår förening bildades 1953 med anledning av att gästgiveriet var rivningshotat. Idag har föreningen utöver gästgiveriet "Gästis", som blivit vår hembygdsgård och mötesplats, även Kläckeberga fattigstuga med skolmuseum, en smedja och en linbasta.
Vi behöver bli fler medlemmar och gärna fler som vill vara aktiva i föreningen. Så har du lite tid över och vill hjälpa till och samtidigt träffa fler med samma intresse så hör av dig till någon i föreningen, kontaktuppgifter finns under Kontakta oss.

Vi brukar ha en del återkommande aktiviteter som är väldigt uppskattade och vi försöker även lägga till lite spontana aktiviteter så är du medlem och vill ha information per e-post så meddela oss gärna det. För att nå ut till våra medlemmar och allmänheten sätter vi upp affischer dels vid hembygdsgården vid Högalids folkhögskola och dels i affärer och dyl. i vårt område men även via Smedbygruppen på Facebook

Följ oss gärna på Facebook.
Gilla och ta del av vad som är på gång.
Dörby-Kläckeberga Hembygdsförening.

 c/o Nygärde 231, 395 91 KALMAR