Vi summerar dagens Skörde- och hantverksmarknad ...
... och konstaterar att den ännu en gång blev riktigt lyckad !

Skellefteå kommuns vattenbar med rent och smaksatta prov på vårt fina kranvatten från Bureå, väckte mycket intresse och blev föremål för många synpunkter.
Många tog också chansen och satte sina smaklökar på prov, för att skilja Burevatten från Skellefteås vatten från Slind. De allra flesta tycktes klara utmaningen vilket ännu en gång visar att vi i Bureå har mycket att vara stolta och tacksamma för när det gäller vårt eget vatten.
Detta är också anledningen till att vi i Bureå Hembygdsförening ansökt och blivit Kranmärkta. Det innebär att vi helt och hållet överger allt burkvatten till förmån för vårt eget kranvatten.
När det gäller arrangemanget i övrigt kan vi konstatera att det stora antalet säljare och mixen av skördat, bakat och hantverk tycktes tilltala besökarna. Kommersen verkade riktigt god och säljarna nöjda.
Serveringen av ärtsoppa och fika gick som vanligt strålande och såväl kockarna som bagerskan fick goda betyg.

Tack alla besökare och säljare för i år och välkommen tillbaka nästa år !

Bureå Hembygdsförening

Skapad av: Sven-Olof Andersson (2019-09-14 15:03:40) Kontakta föreningen