Bli medlem

Som medlem ger du ditt stöd till föreningen genom att betala din medlemsavgift årligen eller som ständig medlem.

Dessutom behövs ditt aktiva engagemang för att föreningen skall klara sin uppgift att utan tidigare personal kunna sköta det löpande underhållet på de 80-tal byggnader som efter omorganisationen kvarstår i föreningens ägo. Förutom de byggnader som finns inne på museiområdet i Bunge samt intendentbostaden med verkstaden innefattas även Mat & Kaffestugan med Malstan samt Skolmuseet med tillhörande ladugård. Samtliga annexmuseer har återbördats till sina forna ägare eller hembygdsförning i respektive socken utom Broa Kvarn, Fina Mors Kohus samt en strandbod, samtliga på Broa.

Alla kräver de tillsyn och vård vilket nu föreningens måste se till att sköta utan anställd personal. Därför är det aktiva medlemsstödet viktigt.

Som medlem får du fri entré till museet, dock inte vid speciella evenemang.

Skicka önskemål om medlemskap via e-post eller brev.
Se under "Kontakta oss".

Medlemsavgifter:

Enskild medlem  -  årligt  200 kr
Familj                   -  årligt  350 kr
Ständig medlem -  endast enskilda  -  1000 kr

Avgiften betalas till bankgiro 744-9622

Ange namn, e-postadress, adress samt födelseår på din insättning.

Under museets öppettid kan ditt medlemskort hämtas i museets kassa. Övrig tid enligt överenskommelse.