Den 20-22 maj var det den sextonde Landsbygdsriksdagen och då var alla välkomna till ett försommarfagert Jönköping. Det var inspirerande och roliga dagar och Sveriges hembygdsförbund hade en monter som bl a innehöll ett tryckt tyg som förställde Brunflo hembygdsförenings huvudbyggnad i Lillgrytan och bl a ser vi på fotona besök av Sveriges Landsbygdsminister Anna-Carin Sätherberg och partiledaren Annie Lööf.

Fredagens inspirationsresor visade goda exempel på lokal utveckling i länet.

På Elmia Kongress & konserthus var det seminarier, politikersamtal och mingel med alla deltagarna under lördagen och söndagen.

Landsbygdsriksdagen är Riksorganisationen Hela Sverige ska levas största evenemang.

Här samlades landsbygdsaktivister, politiker och tjänstemän under ett par dagar för att verkligen driva landsbygdsfrågorna framåt och sätta landsbygdsutveckling högt upp på den politiska agendan.

Många av deltagarna är lokala landsbygdsutvecklare från någon av alla Hela Sverige ska levas medlemsgrupper. Men de kommer även från våra medlemsorganisationer, andra organisationer, kommuner, regioner, nationella myndigheter och internationella organisationer. Ja, helt enkelt alla som är intresserade av landsbygdsfrågor.

Hela Sverige ska leva arrangerar Landsbygdsriksdagen sedan 1989, vartannat år sedan 1996.

Brunflo Hembygdsförening

Skapad av: Michael Häggmark (2022-05-29 01:58:23) Kontakta föreningen