Fyrträff

vid Kapelludden

Lördag den 26 oktober kl 14.00 har vi möjlighet att se mer av fyrplatsen när fyrfogden Magnus Jönsson visar och berättar om fyrens historia och de olika verksamheter som funnits på platsen.

"Känn ditt Öland"

5 november klockan 19:00

Tävling där Ölands hembygdsföreningar bevisar vilken som vet mest om Ön.

Plats: Sockenstugan och fika med tillbehör finns att köpa.

Öppet hus i Sockenstugan

9 november klockan 14-15.

Tag chansen att beskåda stugan efter de båda renoveringarna!

Vi bjuder på fika.

Onsdagskafé

13 november klockan 19 i Sockenstugan.

Arkeolog Jan-Henrik Fallgren berättar om Skedemossebygdens rituella landskap. Kanske får vi veta mer om den borg som misstänks gömma sig alldeles väster om Bredsätra by.

Fika finns att köpa!

Skördefest

vid Sockenstugan i Bredsättra

Fredag den 27:e september startar vi med Skördeskafferi och textil utställning, öppet 11 till 17. Lördag tillkommer servering av den prisbelönta lufsan med fika, klockan 12 till 17.

Lördagen brukar vara väldigt välbesökt och därför söker vi några frivilliga som skulle tycka det var roligt att hjälpa till med servering av lufsa och fika. Man behöver inte vara på plats hela dagen utan ett par timmar skulle underlätta för oss i Sockenstugan. Är du intresserad av hjälpa till? Kontakta Kjell-Olof 070-6452617 eller någon annan i styrelsen.

Bredsättra-Sikehamns Hembygdsförening

Skapad av: Kjell-Olof Hedlund (2019-09-19 17:45:15) Kontakta föreningen