Årsmöte 2018

Söndag den 18 mars genomförde Björke Hembygdsförening sitt årsmöte i samarrangemang  med Roma Hembygdsförening i Björkegården. Björke stod som värd för årsmötet.

Ordförande Benny Hagström kunde hälsa ett 30 tal medlemmar välkomna till årsmötet.

Årsmötet började med en parentation över avlidna medlemmar.

Sedvanliga årsmöteshandlingar avklarades i rask takt, då mötes ordförande Marek Jönsson svingade klubban och valberedningen gjort ett bra arbete. Föreningen har haft bussutflykt till Öland, Pub o Kubb kvällar, även omklädning av stolar i Björkegården under hösten.

Sommarfest vid Björkegården och Luciafirande i Björke kyrka

Så styrelsen utformning blev för det kommande verksamhesåret 2018

Ordförande Benny Hagström, Sekreterare Marie Nilsson, kassör adjungerande Britta Samsioe.

Vivi Hansson, Roine Brobäck, Kerstin Andersson, Suppleanter Jesper Adman och Lisbet Buskas.

När årsmötes förhandlingarna var klara så föreläste Mickael Hassellind om sin Teodling i Eskelhem. Varefter smörgåstårtor och kaffe intogs under trevliga samtal.

Björke Hembygdsförening

Skapad av: (2018-03-19 14:58:43) Kontakta föreningen