Årets fest tycks ha slagit alla rekord!

Stort tack!

• Till alla som gjort festen möjlig! Många frivilliga krafter har lagt ner arbete före och under festen.
  • Till alla besökare! Utan besökare blir det ju ingen fest hur många bullar och kakor det än finns.
  • Till Rosenlunds Trädgård som hade skänkt de vackra blommorna som planterades vid stugan.

Många besökare
Det kom ett stort antal besökare som deltog i dansen och i övriga aktiviteter. Många väntade tålmodigt i den långa kön till serveringen. Vid fiskdammen var det också rekordmånga som ville pröva lyckan. Karamellstrutarna hade en strykande åtgång. Systrarna Prytz stod för musiken och Linda Gradh ledde ringdansen med den äran. Att åka med häst och vagn var en nyhet som också blev mycket uppskattad. Vid chokladhjulet var det full rulle och vid pilkastningen var det många som prövade lyckan. Man kunde gissa vikten på ett föremål och köpa årets upplaga av Billingsbygden i muséet.

Förberedelser
På torsdagskvällen kläddes stången. Vi är glada att så många barn och vuxna ville komma och hjälpa till med det.

Binnebergsortens Hembygdsförening

Skapad av: Berit Axelsson (2019-06-23 10:07:18) Kontakta föreningen