I år hade Bettna hembygdsförening öppet hus under Arkivens dag som inföll lördagen den 13 november.

Ett 20-tal besökare, både från Bettna och ex. Stigtomta och Nyköping, kom under de fyra timmarna för att se vad hembygdsarkivet har att erbjuda.

Det bläddrades i fotoalbum, gamla Bettnakrönikor och tidningsurklipp. Dessutom var det många som försökte hjälpa till att identifiera människor och platser från föreningens låda märkt med "okända personer". Minnen flödade och delades över en kopp kaffe.

Många var de som uttryckte sin förundran över hur mycket som finns att ta del av. "Här skulle jag kunna sitta länge" och "jag måste få komma tillbaka en annan dag", var trevligt för oss som arrangörer att höra.

Bettna Hembygdsförening tackar alla besökare för en trevlig dag och önskar alla välkommen åter. Vi kommer säkerligen ha öppet även nästa år på Arkivens dag men även tidigare än så. Och vill du besöka arkivet själv i något ärende går det bra att höra av dig till styrelsen eller via [email protected] så försöker vi boka in en passande tid.

Arkivens dag i Bettna hembygdsförening 2021
Arkivens dag 2021