Många glada tutningar hördes från trafiken vid bron över väg 52 vid Valsta den 4 juli i år. Det var då på dagen 20 år sedan den nybyggda förbifarten öppnades för trafik utanför Bettna samhälle. Drygt 30 personer  hade samlats på bron för fika, information och förundran över att det redan gått 20 år sedan vägen var klar. Ett varmt och skönt sommarväder gjorde hembygdsföreningens aktivitet extra trivsamt.

Hembygdsföreningen tackar Hans och Inger för det trevliga initiativet samt alla andra som bidrog med en liten berättelse i samlingen. Vi vill även passa på att tacka Pelle och Marianne Pettersson för att vi fick använda gården som parkeringsplats.

Bilderna från evenemanget är tagna av Arne Pettersson, medlem i föreningen som har godkänt publiceringen.

Förbifart Bettna 20 år

Bettna Hembygdsförening