Balingstadagen 8 augusti!

Varmt välkommen till årets Balingstadag, med vernissage och föredrag av Balingstakartan med Per Axells originalmålningar. Balingstaloppet anordnas även som vanligt, spring, gå eller cykla - oavsett ålder eller kondition. Fika kommer finnas att köpa.

Kl 13 Balingstadagen öppnar.
Kl 13-15 vernissage med Balingstakartans originalmålningar.
Kl 14 Per Axell håller föredrag vid korsvirkeshuset om Balingstakartans akvareller.
Kl 15 Balingstaloppet startar. Kom kl 14.45 för anmälan och nummerlapp.
Kl 18.30 Grillkväll utomhus. Packa picknickkorgen och ta med något att lägga på grillen. Ta med eget dricka, kaffe, porslin mm.

Rådande omständigheter med pandemin gör att vi endast tillhandahåller grillar och trevligt umgänge!
OBS! Mycket viktigt att man stannar hemma om man känner sig sjuk, även om man bara har lätta förkylningssymtom! Tillsammans hjälps vi åt att hålla avstånd och påminna varandra.

Vernissaget anordnas med stöd av Uppsala kommun, kulturnämnden.

Balingsta Hembygdsförening

Skapad av: Johan Boivie (2020-08-06 13:38:11) Kontakta föreningen