Pandemin, som har drabbat världen, har fått stora konsekvenser för alla samhällsfunktioner!

Föreningslivet har fått avboka det mesta av sin verksamhet. Axberg-Hovsta hembygdsförening hade planerat ett späckat program för våren och sommaren. Vi hann bara genomföra tre aktiviteter. "Smörgåsbutiken 55 år i Medborgarhuset", "Årsmötet" samt "Äventyr och dråpligheter i 1950-och 1960-talets Örebro" innan Coronan slog till, och vi tvingades ställa in i stort sett det mesta. Det kändes tungt, men det var viktigt att följa Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer för att skydda våra medlemmar och funktionärer. Under hösten vågade vi oss på en del aktiviteter igen, nu utomhus. Allt föll väl ut och vi var åter hoppfulla, men som ni alla vet så är läget åter mycket allvarligt. Vi kan därför inte säga när vi kommer igång igen, men vi har en planering för våren med några program som kan genomföras utomhus.

Vi längtar efter er och hoppas ni håller ut och är rädda om er. Vi ses och hörs längre fram!

Vi i styrelsen önskar er alla en fin advent och julhelg!

Med vänliga hälsningar  Solweig Magnusson Ordförande

Axberg-Hovsta Hembygdsförening

Skapad av: Axberg-Hovsta Hembygdsförening (0001-01-01 00:00:00) Kontakta föreningen
Ändrad av: Axberg-Hovsta Hembygdsförening (2020-11-24 13:52:01) Kontakta föreningen