På gång i Anundsjö

Anundsjö är stort och här finns mängder med aktiviteter, sevärdheter och massor av människor som är måna om sin hembygd. Avfolkningsbygd? Nej, absolut inte! Det märker man snart när man tittar runt och ser hur hela bygden sjuder av verksamhet!

Vi tänker här försöka samla ett antal länkar till hemsidor från olika delar av Anundsjö så att du som tittar in på vår hemsida kan få en liten inblick i vad som är på gång! Eftersom Anundsjö hembygdsförening är en ideell förening som tillhör Ångermanlands hembygdsförbund kan vi inte publicera rena annonser från kommersiella verksamheter men vi vill gärna hjälpa till att sprida information om vad som finns att se och göra här i Anundsjö och om vad alla olika föreningar har för verksamhet. Så vi tar tacksamt emot förslag på länkar till hemsidor! E-posta gärna dina förslag till vår webbredaktör: [email protected].

Här finns några sidor att börja med:

Kubbe Norrflärke

Mellansel

Mellansel - Fäbodleden

Myckelgensjö

Skalmsjö

Släktforskning familjen Forsberg-Lindgren

Storborgaren

Östergensjö

Är du intresserad av dina rötter i Anundsjö eller någon annanstans i Nolaskogsområdet? Hos Hembygds- och Släktforskare Nolaskogs finns mycket kunnande och hjälp att få! Besök gärna deras hemsida: www.hsn.nu

Anundsjö Hembygdsförening

Skapad av: Anundsjö Hembygdsförening (2016-04-11 11:03:35) Kontakta föreningen