Tunnbrödsbakning

I ladugården finns en bakugn som används för bakning av tunnbröd.

Kaffeservering

Hembygdsgården öppen kl. 11.00-16.00 fredag till  söndag fram till 6 Augusti

Utflykt

Föreningen ordnar en utflyktsresa någon gång ibland för sina medlemmar. (ej under rådande pandemitid)

Hembygdsfest

Första söndagen i augusti är det gudstjänst i Gamla kyrkan mittemot hembygdsgården. Därefter HEMBYGDSDAG med servering.

Surströmmingring

Mitten, slutet av augusti njuter vi av surströmming. Lotterier (ej under rådande pandemitid)

Kolbulledag

Under oktober ordnar hembygdsföreningen en dag med kolbulleservering.

Ljusstöpning

Under hösten (oktober),  brukar vi stöpa ljus i hembygdsgården. (ej under rådande coronapandemi) se när och om det händer på vår hemsida.

Julgröt

Första advent serveras julgröt med hembakat tunnbröd. Tipspromenad och tombola. (begränsande adventsfirande under pandemi, se under flik aktiviteter /våra arrangemang på vad som händer) eftersom det ibland är endast glöggmingel och kanske träff av tomten.

Älvros Hembygdsförening

Skapad av: (2017-06-27 18:27:03) Kontakta föreningen