I en miniserie kommer vi att, utan inbördes ordning, porträttera våra eldsjälar.
Alla de hustomtar, omklappare och fixelidonare som möjliggör att våra byggnadsobjekt lever vidare och kan visas.

Först ut är Eva Karlsson, Agusastugan.
Eva håller öppet hus till jul i Agusastugan. Har även arrangerat påskäggsletning. Hon håller stugan fräsch, och håller den öppen för besökare.
Varför började du engagera dig: Eva flyttade till Agusa 1977 med sin man Per-Åke. Per-Åke kommer från Agusa, och hans föräldrar var aktiva i byn. Eva har tidigare guidat i de gamla husen i hembygdsparken i Degeberga. Hon blev tillfrågad om att vara med i hembygdsföreningen av en redan aktiv ”släkt till släkting”
Vad är trevligt med att vara engagerad i Albo hembygsdförening: Intressant och lärorikt. Trevligt att träffa andra med samma intresse.
Yrke: pensionerad lärare
Intresse utöver hembygdsföreningen: Eva läser mycket, spelar golf, och träffar barn och barnbarn.
Förtroendeuppdrag: sekreterare i hembygdsföreningen

Vill du också engagera dig? Maila [email protected]

Albo härads hembygdsförening

Skapad av: Albo härads hembygdsförening (2021-12-03 11:29:05) Kontakta föreningen